Komputerowo-laserowe ustawianie geometrii kół
Geometria kół może wpływać na zużycie i uszkodzenia opon. Właściwa geometria pojazdu ma na celu zminimalizowanie zużycia i liczby uszkodzeń opon oraz podniesienie komfortu jazdy kierowcy i pasażerów. Właściwa geometria 4 kół pojazdu obniża zużycie ogumienia, pomaga zwiększyć trwałość i osiągi opon oraz zwiększa oszczędności paliwa. Poprzez ograniczenie problemów z kierowaniem i zachowaniem właściwego toru jazdy, geometria pojazdu poprawia także precyzję kierowania pojazdem i bezpieczeństwo jazdy.
Skoro samochód jedzie w miarę prosto, hamuje i nic w nim nie stuka, to według większości kierowców nie wymaga on żadnych profesjonalnych badań. Problem pojawia się w momencie, w którym zauważamy nierównomiernie zużyte opony. Zdarza się to przypadkowo lub przy okazji wizyty w serwisie ogumienia.
Przyczyną niedostatecznej liczby fachowców są z kolei wysokie wymagania kwalifikacyjne dotyczące techników. W efekcie większość zarówno klientów, jak i pracowników warsztatów kojarzy pomiar geometrii wyłącznie z ustawianiem zbieżności kół osi przedniej, podczas gdy prawidłowo przeprowadzona procedura kontrolno-regulacyjna wymaga bardzo dużej wiedzy technicznej. Dotyczy to zwłaszcza współczesnych pojazdów o skomplikowanych zawieszeniach.
Kontrola geometrii kół podwozia jest na Zachodzie bardzo powszechnie przestrzegana przez kierowców, a w Polsce – bardzo często lekceważona. Nieliczni użytkownicy samochodów zdają sobie sprawę, jak ważne jest regularne badanie geometrii zawieszenia pojazdu.( badanie powinno się przeprowadzać średnio co 15 tyś. km !!!! , podobnie jak i amortyzatory). Brak większego zainteresowania ze strony klienta sprawił, że warsztaty samochodowe w znacznej mierze nie oferują tego typu usługi.
Jeżeli firmy, które mogłyby wykonywać geometrię kół, tego nie robią, to wyłącznie z powodu nikłego zainteresowania ze strony klientów, a dalej – zbyt wysokich cen urządzeń do geometrii i stosunkowo niewielkich sum otrzymywanych za tę usługę. Dodatkowo, warsztat musi posiadać wystarczająco miejsca, które należy specjalnie przygotować, zakupując podnośnik umożliwiający badanie geometrii lub ewentualnie wypoziomować (z dużą precyzją) posadzkę. Nie bez znaczenia jest również fakt, że brakuje szkoleń, na których personel mógłby rozwijać swoją wiedzę techniczną w tym zakresie. Brak wyspecjalizowanych techników oznacza źle wykonany pomiar, który oprócz szybszego zużywania się elementów zawieszenia zagraża bezpieczeństwu użytkowników pojazdu.
Najważniejszym elementem jest dokładność pomiaru oraz łatwość i szybkość obsługi. Właśnie w tej kolejności. Jeśli zaś chodzi o cenę, to tak, jak i w innych dziedzinach życia, tanio – często znaczy źle.
Nowoczesne systemy do pomiaru geometrii ze względu na ich profesjonalny charakter nie mogą być tanie. Konstrukcja takiego urządzenia, zastosowana w nim elektronika oraz oprogramowanie muszą mieć jakość pozwalającą na długą, efektywną i prawidłową pracę. Łatwość i szybkość obsługi przekładają się na większą ilość przeprowadzonych pomiarów i regulacji, a więc tym samym na wydajność i opłacalność serwisu. Podobne znaczenie ma również obszerność bazy danych.
Obecnie do wykonania kontroli i regulacji geometrii potrzeba ok. 40-60 minut. Warsztaty ogranicza zatem czas, w którym chciałyby, a nie mogą, obsłużyć większej liczby samochodów.
Na lokalnym rynku jesteśmy liderem w ustawianiu zbieżności kół w pojazdach osobowych i dostawczych. Usługi te wykonujemy na profesjonalnych urządzeniach wiodącej firmy JOHN BEAN - typ urządzenia Ultra V3D1 – DUAL. Po wykonaniu usługi technicy drukują dokumenty techniczne, udzielając pisemnej gwarancji na zgodność z parametrami fabrycznymi regulowanego pojazdu .